طراحی سایت و سئوسازی محتوا

طراحی سایت و سئو محتوای تولید شده به یکی از مهمترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای هر کسب و کاری تبدیل شده است به طوری که کمتر بیزنسی را در دنیای امروز میابید که سایت قوی و فعالی نداشته باشد. یکی از اصلی‌ترین عناصر خدمات دیجیتال مارکتینگ طراحی سایت، سئو یا بهینه‌سازی موتور جستجو ست.

معرفی انواع سایت

برای اینکه بتوانید متناسب با کسب‌وکار و فعالیت خود یک وب‌سایت داشته باشید، لازم است در ابتدا با انواع سایت آشنا شوید. طراحی سایت را از جنبه عملکرد وب‌سایت می‌توان در موارد زیر دسته‌بندی نمود.

  • وب‌سایت استاتیک

این دسته از وب‌سایت‌ها همچون یک کارنمای آنلاین هستند که به معرفی محصول و خدمات ارائه‌شده می‌پردازند. در این دسته از وب‌سایت‌ها امکان مدیریت سایت توسط صاحب آن وجود ندارد. پس از طراحی سایت تنها طراح سایت می‌تواند با تغییر کد منبع اقدام به بروز رسانی سایت و ویرایش آن کند.

  • وب‌سایت داینامیک

برخلاف نمونه قبل، وب‌سایت‌های داینامیک پویا و قابل مدیریت است. در این نوع وب‌سایت‌ها به جهت استفاده از سیستم مدیریت و محتوا، جزئیات بیشتری ذکر می‌شود. ازاین‌رو این نوع وب‌سایت‌ها را می‌توان یک کاتالوگ یا بروشور کامل تصور نمود که امکان مدیریت سایت را برای صاحبان خود نیز فراهم می‌کند.

  • وب‌سایت پویا

در طراحی سایت پویا، قابلیت‌هایی همچون تولید محتوا، پشتیبانی از گروه‌های مختلف کاربری و همچون ویرایش اطلاعات اضافه‌شده است. ازاین‌رو در این وب‌سایت‌ها می‌توان تعامل بیشتری با کاربران ایجاد نمود. این دست از وب‌سایت‌ها نیز توسط صاحب وب‌سایت مدیریت و ویرایش می‌شود.

  • فروشگاه‌های اینترنتی و تجارت الکترونیک

در این دسته از وب‌سایت‌ها، قابلیت‌های ویژه و متعددی اضافه‌شده است. تمام عوامل گرد هم آمده‌اند تا مشتری اطلاعات لازم را به‌خوبی مطالعه کرده و به‌راحتی از طریق ورود به درگاه اینترنتی، خرید کند.

قابلیت‌هایی همچون جستجوی سریع محصولات، امکان تعریف مدل‌های مختلف یک محصول، امکان اعمال انواع فیلترهای جستجو و ویرایش محتوا در فروشگاه‌های اینترنتی وجود دارد.

  • اپلیکیشن های تحت وب

طراحی سایت نسخه وب به‌گونه‌ای صورت می‌گیرد که در ابتدا کاربر اقدام به ثبت‌نام و دریافت نام کاربری می‌کند. سپس وارد نسخه تحت وب شده و خرید خود را انجام می‌دهد. این نوع وب‌سایت‌ها درواقع نرم‌افزارهای تحت وب هستند که کاربرد ویژه و خاصی دارد.

انواع طراحی سایت از نظر کاربری

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی به وب‌سایتی گفته می‌شود که خدمات یا محصولات خود را به‌صورت آنلاین و از طریق اینترنت ارائه می‌دهد و شما می‌توانید به شکل غیرحضوری و تنها از طریق اینترنت کالای مورد نظر خود را خریداری کنید. امروزه همانند دیگر نقاط جهان، فروشگاه‌های اینترنتی مانند دی جی کالا در کشور ما نیز در حال رونق گرفتن هستند.

طراحی سایت شرکتی

سایت شرکتی به بهترین شیوه محصولات و خدمات شما را به نمایش می‌گذارد. این سایت مانند یک ویترین زیبا به کاربر این امکان را می‌دهد تا در کمترین زمان با محصولات و خدمات شما آشنا شود.

سایت خبری

سایت های خبری یکی از پربازدیدترین سایت های اینترنتی هستند. این دسته از سایت ها همانطور که از نامشان پیداست اخبار روز را به اطلاع کاربران می‌رساند.

طراحی سایت دایرکتوری

این دسته از سایت ها مرجعی برای کاربران هستند که در هر موضوعی طبقه‌بندی‌شده اند و اطلاعات کاملی را در اختیار کاربران قرار دهند. اغلب سایت های دایرکتوری به عنوان مرجعی برای معرفی مشاغل مختلف هستند.

مزایای طراحی سایت فروشگاهی

  • عرضه کالا بر مبنای تقاضا

مشتریان با مراجعه به یک فروشگاه فیزیکی، توقع مشاهده و بررسی محصولات و کالاها را خواهند داشت. در بسیاری از مواقع از خرید منصرف می‌شوند؛ در هر صورت شما موظف هستید موجودی قابل ملاحظه‌ای از کالاهای قابل ارائه، با میزان تقاضای نامشخص داشته باشید.این در حالی است که با طراحی فروشگاه اینترنتی کافی است تصویر یا کاتالوگ مناسبی برای هر محصول ارائه دهید. سپس بعد از ثبت سفارش می توانید در بازه زمانی کوتاهی محصول را تهیه و ارسال نمایید.

  • حذف هزینه‌های اضافه با طراحی سایت فروشگاهی

شرکت‌ها و فروشگاه‌های فیزیکی و سنتی فقط می‌توانند در زمان‌های خاص پذیرای تعداد محدودی از مراجعه‌کنندگان باشند.درحالی‌که با طراحی سایت فروشگاهی و داشتن یک وب‌سایت خوب و کارآمد، هر لحظه هزاران نفر در سراسر جهان می‌توانند از فروشگاه شما بازدید کنند.

  • فعالیت 24 ساعته فروشگاه اینترنتی

مالکان فروشگاه‌های فیزیکی، بسته به نوع فعالیت خود موظف به تعطیلی فروشگاه در ساعتی مقرر هستند. اگر فروشگاه شما در یک پاساژ یا مرکز خرید واقع شده باشد، ساعات کار مرکز خرید نیز بر ساعات کار فروشگاه شما تأثیر خواهد گذاشت.این قوانین در مورد فروشگاه های اینترنتی وجود ندارد و حتی در زمان استراحت شما و کارکنان، فروشگاه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

  • ورود به بازار جهانی با طراحی فروشگاه اینترنتی
  1. شرکت‌ها و فروشگاه‌های فیزیکی و سنتی فقط می‌توانند در زمان‌های خاص پذیرای تعداد محدودی از مراجعه‌کنندگان باشند.
  2. درحالی‌که با طراحی سایت فروشگاهی و داشتن یک وب‌سایت خوب و کارآمد، هر لحظه هزاران نفر در سراسر جهان می‌توانند از فروشگاه شما بازدید کنند.
  3. اگر بتوانید خدمات و کالاهای خود را به تعداد نامحدودی از کاربران اینترنت معرفی کنید، کسب و کار شما رونق چشمگیری و روزافزونی خواهد داشت.
  4. برای برخوردار شدن از مزایای فروشگاه اینترنتی باید همان کارهایی را انجام دهید که شرکت‌ها و فروشگاه‌های فیزیکی انجام می‌دهند.
  5. بازاریابی و تبلیغات مناسب از اصلی‌ترین و مهم‌ترین نکات در راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی و موفقیت در تجارت آنلاین است.

 

خدمات طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی

  1. به روز رسانی سایت
  2. پشتیبانی مادام‌العمر
  3. ایمن سازی وب سایت
  4. تولید و مدیریت محتوا
  5. طراحی اصولی و کاربرپسند
  6. بهینه سازی سرعت وب سایت
  7. خدمات سئو و بهینه سازی سایت
  8. رعایت استانداردهای جهانی در طراحی سایت
  9. طراحی سایت سازگار با دسکتاپ، موبایل و تبلت