ساخت و تولید محتوا

تولید محتوا در بازاریابی محتوا که یک رویکرد استراتژیک است که با هدف ایجاد محتوای ارزشمند و مرتبط برای جذب و حفظ مخاطب، در زمان و در کانال مناسب باید انجام شود. بازاریابی محتوا برای تبلیغات، خدمات و معرفی کالا بسیار اثرگذار بوده و از این رو اهمیت ویژه‌ای یافته‌است. محتوای مفید باید در هسته بازاریابی شما باشد.

محتوای شبکه های اجتماعی

امروزه محتوای شبکه های اجتماعی در جایگاه بسیار مهمی قرار گرفته است. به‌طوری‌که انتخاب و تولید محتوای مناسب می‌تواند، به‌سرعت باعث پیشرفت و شهرت شما در دنیای آنلاین مختلف شود. با توجه به اینکه شبکه های اجتماعی نقش مؤثری بر زندگی ما دارند، بایستی برای پیشرفت در آن‌ها، محتوای مناسبی تولید کرد.

محتوای شبکه های اجتماعی بسته به نوع مخاطبان آن متفاوت است. برای مثال اگر بخواهیم در اسنپ چت تولید محتوا کنیم، بایستی محتوا با سلیقه جوانان و نوجوانان هماهنگی داشته باشد. چراکه بیشتر مخاطبان آن را افراد کم سن تشکیل می‌دهند.

ضرورت استفاده از تولید محتوای خلاقانه در شبکه های اجتماعی

محتوا به مخاطبان آموزش می‌دهد

آموزش اولین مرحله‌ای است که بر روی تصمیم مشتریان بالقوه برای خرید محصولات و یا استفاده از خدمات تأثیر می‌گذارد.

پیش از اینکه کاربران در رابطه با محصول تصمیم بگیرند، ابتدا می‌خواهند از تمام آپشن ها و ویژگی‌های محصول یا خدمات موردنظر با خبر باشند.

این به این معناست که شما بایستی محتوایی تولید کنید که مخاطب بتواند به خوبی از آن بیاموزد. هدف اصلی محتوای آموزشی این است که توضیحاتی در رابطه با خدمات و کسب‌وکار به کاربران بدهد و آن‌ها را ترغیب به برقراری ارتباط با کسب‌وکار کند.

محتوای مناسب ترافیک را افزایش می‌دهد

هر زمان که شخصی در اینترنت به دنبال مطلبی باشد، یا پرسشی داشته باشد، موتورهای جستجو به‌سرعت پاسخ او را پیدا می‌کنند.

درصورتی‌که محتوای شما بر اساس اصول سئو باشد، موتورهای جستجو پیج شما را پیدا کرده و برای کاربر به نمایش می‌گذارند؛ بنابراین محتوا نقش مؤثری در دیده شدن شما در شبکه های اجتماعی مختلف دارد.

با قرار دادن کلمات کلیدی مناسب، اضافه کردن لینک‌ها و … محتوایی مناسب بسازید تا بازدید از صفحه شما بیشتر شود. بدون داشتن محتوای مناسب جایی در شبکه های اجتماعی نخواهید داشت

محتوای شبکه های اجتماعی موجب برقراری رابطه با مخاطب می‌شود

شبکه اجتماعی شما یکی از بهترین روش‌ها برای برقرار رابطه با مخاطبان هدفتان است. شبکه های اجتماعی به‌عنوان یک ابزار مناسب، به شما این امکان را می‌دهد که با مخاطب صحبت کنید، جواب سؤال‌هایشان را بدهید و در نهایت آن‌ها را به سمت وب‌سایت خود هدایت کنید

میزان تأثیرگذاری محتوای شبکه های اجتماعی

برای درک بهتر تأثیر محتوای شبکه های اجتماعی به آمارهای زیر توجه کنید:

  • روزانه پست‌ها در اینستاگرام ۲ میلیارد لایک می‌خورند.
  • کاربران توییتر روزانه ۵۰۰ میلیون توییت ارسال می‌کنند.
  • در هر دقیقه ۱.۳ میلیون محتوا در فیس‌بوک به اشتراک گذاشته می‌شود.
  • تعداد کاربران فعال ماهانه، در اینستاگرام به ۱ میلیارد افزایش پیدا کرده است.
  • ۸۹% بازاریابان b2b لینکدین را برای دیجیتال مارکتینگ خود انتخاب کرده‌اند.
  • ۷۸% کسب‌وکارها، تیمی را برای مدیریت محتوای شبکه های اجتماعی خود قرار داده‌اند.
  • تعداد صفحات در رابطه با کسب‌وکار در فیس‌بوک به ۶۵ میلیون رسیده است. این رقم نشان‌دهنده تأثیر این شبکه در کسب‌وکار و استقبال افراد از آن می‌باشد.

با توجه به آمارهای بالا شبکه های اجتماعی نقش اساسی و مهمی در کسب‌وکار و زندگی دارند و برای اینکه بتوانید در این شبکه ها خوش بدرخشید، بایستی محتوایی مناسب، تولید کنید تا آمار بازدید کاربران افزایش پیدا کند.

کسب و کارهای اینترنتی روز به روز، پر رنگ تر خواهند شد و الان رقبات دارن کسب و کار اینترنتیشون رو راه میندازن، پس تا دیر نشده ایده ات رو اجرا کن !