
معرفی کتاب بازاریابی محتوایی کاربردی :
در پشت جلد کتاب بازاریابی محتوایی کاربردی می خوانیم : در دنیای کسب و کار امروزی ارزش شرکت ها بیشتر بر مبنای دارایی های ناملموس آنهاست و هویت شان برایشان ارزش آفرینی می کند، نه زمین و دارایی های فیزیکی شان؛ برای مثال، کسی اهمیتی به دارایی های فیزیکی و ساختمان و… کسب و کارهای میلیاردی در سطح جهان مثل آمازون ، اوبر و … نمی دهد. مثال های داخلی نیز همانند کسب و کارهای جهانی است. اهمیتی ندارد که انبار دیجی کالا چند متر است یا دفتر مرکزی اسنپ کجاست و یا تعداد نفرات سایت خبرگزاری های آنلاین چند نفر است.
از پایه های اصلی هویت سازی و ارزش آفرینی در محیط کسب و کار کنونی، استفاده از ابزارهایی است که فناوری اطلاعات و محیط دیجیتالی در اختیار کسب و کارها قرار می دهد. موفقیت در محیط دیجیتالی نیز بر محتوای کاربردی، اثربخش و خلاقانه تکیه دارد. همانگونه که بیل گیتس در سال ۱۹۹۳ بیان کرد : «محتوا فرمانرواست” و در واقع محتوا ابزاری برای کسب درآمد و ارزش آفرینی است؛ بنابراین با توجه به خاصیت محتوا، می توان با استفاده از ابزار محتوا و به کارگیری روش های بازاریابی محتوایی با کمترین هزینه و ساده ترین روش ها به مخاطبان در سرتاسر جهان دسترسی یافت. با کتاب بازاریابی محتوایی کاربردی یاد میگیرید که چگونه برندها با تولید و مدیریت محتوا فرمانروایی میکنند؟ …
فهرست کتاب :
- فصل اول : آشنایی با بازاریابی محتوایی
- فصل دوم : تاریخچه بازاریابی محتوایی
- فصل سوم : دلایل شکست بازاریابی محتوایی
- فصل چهارم : پرسونای مخاطب
- فصل پنجم : قیف مخاطبان در بازاریابی محتوایی
- فصل ششم : ابزارهای بازاریابی محتوایی
- فصل هفتم : استراتژی بازاریابی محتوایی
- فصل هشتم : تولید محتوا در بازاریابی محتوایی
- فصل نهم : نقش بازاریابی محتوایی در وفاداری مشتریان به محصولات
- فصل دهم : تبلیغات اینترنتی در ایران
- فصل یازدهم : نمونه هایی از بازاریابی محتوایی در ایران
- فصل دوازدهم : برترین کمپین های بازاریابی محتوایی اجرا شده در سالهای اخیر
بازاریابی محتوا یکی از روشهای نوین بازاریابی اینترنتی است که در دهه اخیر بسیار محبوب شدهاست. محتوای با ارزش، کلید موفقیت و پیشرفت سازمان در عصر دیجیتال است و روشی است که بسیاری از برندهای مطرح و قدیمی بازار مانند کوکاکولا به آن اهتمام ویژهای دارند.
هدف اصلی بازاریابی محتوایی آموزش و ارتقای آگاهی عمومی است؛ بنابراین محتوا، سنگ بنای بازاریابی در این دوران خواهد بود. تولید متون روان، عنصری کلیدی در ایجاد آگاهی از یک برند به حساب میآیند و به شناختهشدن و شناساندن بیشتر کمک میکنند.
در دنیای کسبوکار امروزی ارزش شرکتها بیشتر بر مبنای داراییهای ناملموس آنهاست و هویتشان برایشان ارزشآفرینی میکند، نه زمین و داراییهای فیزیکیشان: برای مثال، کسی اهمیتی به داراییهای فیزیکی و ساختمان و …. کسبوکارهای میلیارد دلاری در سطح جهان مانند آمازون، اوبر و … نمیدهد . مثال های داخلی نیز همانند کسب و کارهای جهانی هستند. اهمیتی ندارد که انبار دیجیکالا چند متر است یا دفتر مرکزی اسنپ کجاست و یا تعداد نفرات سایت خبرگزاریهای آنلاین چند نفر است .
از پایههای اصلی هویتسازی و ارزش آفرینی در محیط کسبوکار کنونی، استفاده از ابزارهایی است که فناوری اطلاعات و محیط دیجیتالی در اختیار کسب و کارها قرار میدهد. موفقیت در محیط دیجیتال نیز بر محتوای کاربردی، اثربخش و خلاقانه تکیه دارد. همانگونه که بیل گیتس در سال 1993 بیان کرد: (( محتوا فرمانرواست)) و در واقع محتوا ابزاری برای کسب درآمد و ارزش آفرینی است: بنابراین با توجه به خاصیت محتوا، میتوان با استفاده از ابزار محتوا و به کارگیری روشهای بازاریابی محتوایی با کمترین هزینه و سادهترین روشها به مخاطبان در سرتاسر جهان دسترسی یافت.
در این نوشتار، سعی بر آن داریم با جمعآوری مطالب از منابع مطرح، به بررسی محتوا و بازاریابی محتوایی بپردازیم و همچنین با بررسی نمونههای موفق در سطح جهان و ایران، راهنمایی کاربردی برای اجرای بازاریابی محتوایی ارائه دهیم.
نظرات
برای ثبت نقد و بررسی وارد حساب کاربری خود شوید.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.